مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۴:۴۲:۰۶ ساعت:     
 شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Saturday 20 April 2024 میلادی  و   11 شوال 1445 قمری
12482
8 دسامبر 2016

با آموزش جا مدادی رومیزی عروسکی از سایت رنگ وارنگ همراه شما عزیزان هستیم. این جامدادی رومیزی دست ساز به شکل قورباغه است و برای کودکان می تواند بسیار مناسب و جذاب باشد.

ساخت جا مدادی رومیزی عروسکی

برای داشتن این مدل جامدادی رومیزی به وسایل گران و دور از دسترس اصلا نیازی نیست. فقط با داشتن یک بطری ، چند تکه مقوا یا فوم  در کنار چسب می توانید یک جامدادی زیبا و کاربردی داشته باشید. در ادامه شما را با مراحل ساخت این مدل جا مدادی رومیزی آشنا خواهیم کرد. پیشنهاد می کنیم این آموزش را حتما تا پایان دنبال کنید.

ساخت جا مدادی رومیزی عروسکی

۱. برای ساخت این مدل جامدادی رومیزی همانطور که در تصویر مشاهده می کنید احتیاج به بطری دارید . این بطری می تواند ، بطری  نوشیدنی های مختلف مثل آب ، دلستر ، نوشابه یا هر بطری دیگری باشد. اما از آنجا که این جامدادی رومیزی عروسکی قرار است شبیه قورباغه شود؛ بهتر است برای زیبایی بیشتر ، رنگ بطری سبز باشد.

وسایل لازم برای ساخت جا مدادی رومیزی عروسکی

۲. بطری را در اندازه دلخواه برش بزنید. توجه داشته باشید طول بطری را طوری در نظر بگیرید که خودکار یا مدادهای شما خیلی داخل یا خیلی بیرون از بطری قرار نگیرید ؛ چون با این کار قرار دادن و همچنین خارج کردن مداد و خودکارهایتان مشکل می شود. طول بطری در اینجا ۱۱.۵ سانتیمتر است.

جا مدادی رومیزی عروسکی

۳. بعد از برش دادن بطری برای اینکه لبه بطری که حالا دیگر قرار است جامدادی شود ، تیز نباشد می توانید از اتو کمک بگیرید. برای این کار لازم است اتو را گرم کنید ، سپس قسمت برش زده را کف اتو بزنید به این ترتیب محل برش صاف و صیقلی می شود و دیگر تیز و برنده نیست. فقط دقت کنید اتو نباید خیلی داغ باشد و این کار را باید سریع انجام دهید. بچه های کوچک هم باید از بزرگتر های خود بخواهند این کار را برایشان انجام دهند.

(به جای اتو از هر وسیله مناسب دیگری برای این کار هم می توانید کمک بگیرید.)

۴. حالا الگو را مانند تصویر آماده کنید.

الگوی جا مدادی رومیزی عروسکی

۵. الگوی قورباغه را روی مقوا  بکشیده و برش بزنید و سایر قسمت هاو اجزا را روی مقوا بچسبانید . اگر چند رنگ مقوا نداشتید ، می توانید از مداد رنگی ، ماژیک و یا گواش کمک بگیرید.

*چنانچه می خواهید جامدادی کاملا قابل شستشو باشد و همچنین زود خراب نشود و ظاهر بهتری داشته باشد ، پیشنهاد می کنیم به جای مقوا از فوم استفاده کنید. من از فوم استفاده کردم و الگو را روی فوم کشیدم و برش زدم.

ساخت جا مدادی رومیزی عروسکی

من از این الگو ۲ تا برش زدم تا قورباغه فومی ، استحکام و ایستایی بهتری داشته باشد.

اجزای پا را هم برش بزنید.

ساخت جا مدادی عروسکی

۷. سپس این اجزا را بچسبانید و به این ترتیب پای قورباغه را کامل  کنید.

جا مدادی رومیزی عروسکی

ادامه مراحل ساخت جامدادی رومیزی عروسکی

۸. حالا اجزای صورت قورباغه را کامل می کنیم. برای چشم ها من از چشم متحرک استفاده کردم اما شما می توانید از فوم یا مقوا هم برای چشم قورباغه استفاده کنید. حتی می توانید از پاپیون و یا موارد دیگر برای تزیین جامدادی رومیزی قورباغه ای طبق سلیقه خودتان استفاده کنید.

جا مدادی رومیزی عروسکی

۹. طرح آماده شده را روی بطری نصب کنید.  من این کار را به کمک چسب حرارتی انجام دادم.

جا مدادی رومیزی عروسکی

پا ها را هم به بدنه بطری در محل مناسب می چسبانیم.

مدل جا مدادی رومیزی عروسکی

به این ترتیب صاحب یک جامدادی رومیزی عروسکی و فانتزی زیبا می شوید. حالا می توانید مداد و خودکارهای خود را داخل آن بگذاربد.

جا مدادی رومیزی عروسکی
جا مدادی رومیزی عروسکی

سپاس از اینکه تا پایان همراه ما بودید. امیدواریم از آموزش جا مدادی رومیزی رضایت داشته باشید. ساخت  این مدل جامدادی رومیزی عروسکی علاوه بر این که ارزان و کم هزینه است می تواند به خوبی به نظم دهی وسایل کودکان کمک کند همچنین می تواند آنها را با استفاده از وسایل بازیافتی و ساخت وسایل جدید آشنا کند. ضمن اینکه  خلاقیت کودکان با ساخت این مدل جامدادی رومیزی پرورش پیدا کرده و آنها می توانند از این کار ایده بگیرند و مدل های متفاوت تری را مطابق با ذوق و سلیقه خود خلق کنند.

پیشنهاد می کنیم اگر کودک شما سن کمی دارد حتما شما این کاردستی زیبا و کاربردی را با مشارکت کودک خود بسازید ؛ چون کودکان از ساخته دست خود لذت بیشتری می برند .

آیا این آموزش برای شما مفید بود؟ چنانچه نظر یا پیشنهادی درباره این مطلب دارید می توانید از بخش ارسال نظر با ما در میان بگذارید. منتظر دریافت دیدگاه های شما عزیزان هستیم.

گرد آوری و تنظیم : https://rangvarang.com

4.3/5 - (25 امتیاز)