مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۹:۱۱:۳۹ ساعت:     
 پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Thursday 28 March 2024 میلادی  و   18 رمضان 1445 قمری
2364
19 نوامبر 2017

در این مطلب از رنگ وارنگ می خواهیم پس از بیان نکاتی مختصر درباره آجیل و خشکبار شما را با تزئینات زیبای آن همراه کنیم.

همانطور که می دانید آجیل  دارای انواع شور، شیرین، چهار مغز و مشکل‌گشا است. گستره موادی که در آجیل‌های گوناگون به کار می‌رود بسیار زیاد است، اما به طور کلی می‌توان از اقلام زیر به عنوان ارکان اصلی تشکیل دهنده آجیل نام برد: پسته، فندق، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، تخمه ژاپنی، بادام زمینی، بادام، بادام هندی، گردو، نقل، کشمش، نخودچی و ماکادمیا .

آجیل‌ها منبع بسیار مناسبی از انواع ویتامین‌ها از جمله E، B، C و کلسیم، فیبر، پروتئین، سلنیوم، منیزیم، امگا ۳، روی و مس هستند که از بروز برخی از سرطان‌ها همچون ریه، روده و پروستات جلوگیری کرده و برای رشد کودکان نیز بسیار مناسب می باشند. چربی موجود در انواع آجیل اشباع نیست، کلسترول خون را پایین می‌آورد و خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

خشکبار (خشکه‌بار یا میوه خشک) به میوه‌های خشک شده و برخی مغز دانه‌ها گفته می‌شود. مغز دانه‌هایی مانند پسته، بادام، فندق، گردو و میوه‌های خشک مانند انواع کشمش، آلو بخارا، قیسی خشک، برگه هلو، برگه زردآلو ، برگه آلو، خرما، انجیر خشک و… از جمله خشکبار هستند.

 

تزئین آجیل و خشکبار

 

آجیل و خشکبار از جمله تنقلاتی هستند که اگر در شرایط نامناسب محیط، چون گرما و رطوبت بالا به مدت طولانی قرار گیرند آلوده به نوعی قارچ می‌شوند. این قارچ با نفوذ به داخل مغزها، آن‌ها را آلوده کرده و با تولید نوعی سم به نام آفلاتوکسین عوارض سریع یا طولانی مدتی را در مصرف‌کننده ایجاد نمایند.از عوارض سریع آن می‌توان به تضعیف سیستم ایمنی بدن، صدمات کبدی و در نهایت سرطان کبد و از اثرات طولانی مدت آن نیز می‌توان به بروز ناهنجاری‌های جنینی، جهش‌زایی، انحراف کروموزوم‌ها و …اشاره کرد.به همین دلیل اطمینان از سلامت آجیل و خشکبار دارای اهمیت است.

از آنجایی که اغلب افراد ترجیح می دهند خوردنی های خود را به خصوص در هنگام مهمانی ها و دورهمی ها تزئین کنند. رنگ وارنگ به همین دلیل  در ادامه برای علاقمندان نمونه‌هایی از تزئین آجیل و خشکبار را برای شما تهیه و گرد آوری  کرده‌ایم که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

 

 

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

3.3/5 - (3 امتیاز)