مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۲۳:۳۹:۴۸ ساعت:     
 پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Thursday 18 April 2024 میلادی  و   9 شوال 1445 قمری
17760
13 نوامبر 2016

با آموزش انواع ژله بستنی این دسر خوشمزه و البته پرطرفدار، از سایت رنگ وارنگ در خدمت شما خوبان هستیم. با یادگیری این دسر دیگر برای مهمانی ها و مجالس و دورهمی های خود دغدغه انتخاب مدل دسر را ندارید. چرا که به راحتی و با کمترین امکانات می توانید دسرهای متنوعی را داشته باشید. شما با مطالعه و مشاهده این آموزش می توانید به زیباترین شکل ممکن دسر ژله بستنی خود را آماده کنید . با ایده گرفتن از تصاویر ارائه شده در این مطلب و چاشنی کردن کمی خلاقیت می توانید دسر ژله‌بستنی زیبا و شکیل تری را تهیه کنید. با این کار ضمن نشان دادن ذوق و سلیقه خود،می توانید از زیبایی بیشتر این دسر لذت بیشتری ببرید. پیشنهاد می کنم مطالعه و مشاهده این مطلب تا پایان را از دست ندهید.

دسر ژله‌بستنی

 

آموزش ژله بستنی

۱. برای داشتن این دسر  در ابتدا به ازای هر بسته پودر ژله از ۱ لیوان آب جوش استفاده کنید. پودر ژله را به کمک آب جوش حل کنید . بهتر است از روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) برای حل کردن بهتر ژله کمک بگیرید.

۲. در تهیه این دسر نیازی به استفاده از آب سرد نیست و به جای آب سرد باید از بستنی استفاده کنید. بستنی مود نیاز برای این دسر حدود ۳ قاشق غذا خوری یا ۱ لیوان بستنی کوچک به ازای هر بسته می باشد. بستنی ساده وانیلی معمول ترین بستنی مورد استفاده در این دسر می باشد.

۳. بسته به طرح ، قالب و ظرف مورد نظر ،ترکیب یا ترکیبات آماده شده را داخل ظرف بریزید.

ژله‌بستنی در قالب حلزونی

 

نکات کلیدی برای تهیه دسر ژله بستنی

۱.  برای تهیه ژله بستنی قالبی، اول قالب مورد استفاده تان را با آب اندازه گیری کنید ببینید به اندازه چند لیوان آب ظرفیت دارد. سپس بسته به حجم قالب و ظرف، تعداد ژله ها را انتخاب کنید.

ژله بستنی در چند رنگ

۲. وقتی می خواهید ژله‌بستنی در چند رنگ درست کنید باید نکاتی را رعایت کنید . اولا مواد هر لایه را زمانی باید به لایه بعدی اضافه کنید که ژله لایه قبل کمی بسته شده باشد در غیر این صورت رنگ لایه ها با هم ترکیب می شود و ظاهر خوبی پیدا نمی کند. اگر هم لایه کاملا سفت شده باشد و سپس شما بخواهید لایه بعد را بریزید لایه ها به خوبی به هم نمی چسبند. این مورد زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بخواهید ژله را از ظرف یا قالبی که در آن تهیه کردید خارج کنید. چون در این مواقع به دلیل اینکه لایه ها خوب بهم نچسبیده اند، در هنگام برگرداندن قالب و یا برش ، ژله خرد می شود .

ژله بستنی رنگین کمان

اگر ذائقه شما و مهمانان شما طعم خیلی شیرین را نمی پسندد می توانید با به کار بستن ترفند هایی از شیرین شدن بیش از حد دسر خود جلوگیری کنید. انتخاب ژله با طعم ترش تر یکی از این ترفندهاست تا در کنار مزه شیرین بستنی ، طعم دسر متعادل شود. راهکار دوم ترکیب شیر با بستنی است. و جایگزین کردن کامل شیر به جای بستنی نیز یکی دیگر از روشها است که البته دیگر ژله با بستنی نیست و ژله شیر محسوب می شود.

ژله‌بستنی  در قالب گل رز

در تهیه این دسر می توانید از ژله بی رنگ مثل آلوئه ورا و یا ترکیب پودر ژلاتین و آب به همراه بستنی رنگی استفاده نمایید. با این روش می توانید ژله بستنی متفاوت تری داشته باشید.

دسر ژله بستنی در قالب

دیگر نکات کلیدی برای تهیه دسر ژله‌بستنی

بستنی مورد استفاده در ژله‌بستنی باید به حالت روان (شل) باشد. استفاده از بستنی سفت و یخ زده و یا بستنی کاملا آب شده در کیفیت نهایی ژله بستنی تاثیر منفی می گذارد.

با دانستن و رعایت یکسری نکات درباره این دسر می توانید دسرهای متنوع دیگری از جمله ژله بستنی با میوه ، ژله  خرده شیشه ، ژله رولی، ژله رنگین کمان،ژله عروسکی، ژله بستنی تک نفره و کلی دسر دیگر را درست کنید و از خوردن آنها لذت ببرید.

ژله‌بستنی رنگین کمان
ژله بستنی عروسکی
ژله بستنی خرده شیشه

اگر می خواهید ژله‌بستنی شما یکدست باشد و موقع بسته شدن، ژله از بستنی جدا نشود باید ترکیب ژله و بستنی را خوب با همزن یا مخلوط کن هم بزنید تا کاملا یکدست شود. رعایت این نکته در مورد تهیه برخی دسر های ژله بستنی لازم است .

ژله‌بستنی در قالب بته جقه

پیشنهاد می کنیم در این رابطه  مطلب زیباترین مدل های ژله بته جقه |۱۴ تزیین زیبا برای ژله بته جقه را نیز در رنگ وارنگ مشاهده کنید.

دسر توت فرنگی با ژله بستنی

برای جذاب تر شدن ترکیب رنگها و تهیه ژله‌بستنی خاص تر می توانید چند قطره رنگ خوراکی متناسب با رنگ ژله به ترکیبات این دسر  اضافه کنید.

ژله‌بستنی با رنگ خوراکی

سعی کنید از رنگ هایی در کنار هم استفاده کنید که در کنار هم زیبا تر باشند و در نهایت ژله زیباتر و شیک تری داشته باشید. به کار بستن رنگ های تیره در کنار روشن پیشنهاد خوبی برای انتخاب رنگ برای تهیه این دسر می باشد.

ژله بستنی مجلسی

ایده هایی متنوع برای تزیین دسر ژله بستنی

برای تهیه این دسر به صورت  تک نفره ایده هایی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای تنوع در پذیرایی و دیزاین ژله استفاده کنید.

ژله‌بستنی در جام

ژله‌بستنی مورب در جام

ژله‌ خرده شیشه با بستنی

ژله بستنی تک نفره موزاییکی

برای تهیه ژله‌بستنی مغزدار یا سوپرایز می توانید از رو شهای مختلفی استفاده کنید . مثلا مغز ژله از انواع ژله برش خورده و برش نخوره ، گرفته تا انواع دسر و میوه ،خلاصه دست شما برای این کار خیلی باز هست. برای قرار دادن بخش سوپرایز هم چندین روش وجود دارد که بسته به نوع مغزی ژله می توانید از آن روش استفاده کنید.

ژله بستنی مغزدار یا سوپرایز

استفاده از میوه در تهیه این دسر ایده جذابی است. فقط توجه داشته باشید که میوهایی مثل کیوی ،آناناس، نارنگی ، انبه و پرتقال های ترش مانع بسته شدن ژله می شوند. برای رفع این مشکل، باید این میوها را برای استفاده در ژله با ۲ قاشق شکر و مقداری کمی آب در حد چند دقیقه جوشاند.

ژله‌بستنی با میوه

ژله انار با بستنی

ژله بستنی یلدایی

اگر به دنبال ایده هایی برای  ژله و دسر شب یلدا هستید توصیه می کنیم از مطلبی که تحت عنوان  تزیین ژله و دسر شب یلدا(چله)|۶۶مدل زیبا و متنوع ژله هندوانه و انار  در سایت رنگ وارنگ آماده شده دیدن کنید.

تهیه ژله تخم شربتی با ترکیب بستنی  نیز ایده خوبی برای پذیرایی از مهمانان به ویژه در فصل تابستان است.

ژله تخم شربتی با ژله بستنی

اگر می خواهید ژله برای سالگرد ازدواج یا روز عشق تهیه کنید و به دنبال ایده برای آن هستید باز هم می توانید از  بستنی کمک بگیرید.

ژله بستنی قلبی در جام

سایر ایده ها برای دسر ژله‌بستنی

استفاده از بستنی در تهیه ژله رولی از دیگر کاربردهای پر طرفدار این نوع ژله به ویژه در مجالس و جشن ها است.

ژله ویترینی با ژله رولی

اگر از علاقمندان به ژله رولی هستید آموزش کامل تهیه انواع ژله رولی+زیباترین ایده ها برای تزیین آن را از دست ندهید.

ژله‌بستنی رولی

یکی دیگر از کاربردهای بستنی در ژله تزریقی است.

در صورتی که به دنبال به دست آوردن ایده هایی درباره ژله تزریقی هستید، از ۲۲ طرح و مدل زیبا و متنوع برای ژله تزریقی  در سایت رنگ وارنگ  دیدن کنید.

ژله تزریقی با ژله بستنی

با بستنی می توان ژله ویترینی شیک و مجلسی آماده کرد.

ژله ویترینی

ژله ویترینی
ژله‌بستنی  ویترینی

با ژله بستنی می توانید ژله ماهی که دسری شیک و مجلسی می باشد را تهیه کنید. در این رابطه توصیه می کنیم  مطلب ایده هایی متنوع برای تزیین ژله ماهی + طرز تهیه را حتما مطالعه فرمایید.

ژله بستنی ماهی

ایده جذاب دیگر برای تهیه دسر، استفاده از ژله‌بستنی رنده است. برای اینکه با روش آماده سازی این دسر بیشتر آشنا شوید مطالعه مطلب  طرز تهیه ژله رنده + تزیین ژله رنده و مدل های زیبا و متنوع ژله رنده ای را به شما عزیزان توصیه می کنیم.

ژله بستنی رنده

ژله چرخشی با ژله و بستنی از دیگر انواع مدل ژله  است که می توانید از آن در جشن ها و مهمانی های خود استفاده کنید.

ژله چرخشی با ژله بستنی

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل و کاربردی شما را با دسر ژله‌بستنی و انواع تزیین آن بیشتر آشنا کنیم.

آیا این مطلب توانست به شما در تهیه دسر ژله‌بستنی خوب و با کیفیت کمک کند؟ آیا ایده های ارائه شده در این مطلب پاسخگوی نیازهای شما بود؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید. مشتاق دریافت نظرات و ایده های شما همراهان عزیز سایت رنگ وارنگ هستیم.

گرد آوری و تنظیم : https://rangvarang.com

4.6/5 - (7 امتیاز)