مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۰۵:۴۵:۳۲ ساعت:     
 شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Saturday 20 April 2024 میلادی  و   11 شوال 1445 قمری
54098
25 آگوست 2016

با مدل های تزئین ژله از سایت رنگ وارنگ در خدمت شما خوبان هستیم. ژله (فرانسوی Jelly) یا لرزانک است که معمولاً با اضافه نمودن ژلاتین تهیه می شود. ژلاتین پروتئینی خوراکی است که به‌طور عمده از فرآوری کلاژن که ساختمان اصلی تشکیل‌دهنده پوست، تاندون‌ها و استخوان مهره‌‌داران است به‌دست می‌‌آید. کلاژن به طور مستقیم اثرات ضدالتهابی دارد و دارای اثر مستقیم روی بافت مفاصل است. همچنین ژلاتین روی درمان بیماری‌های تحلیل برنده سیستم ماهیچه‌‌ای – اسکلتی نیز تاثیر مثبت دارد.

در حال حاضر ژله بیشتر به صورت پودر ژله یافت می‌شود که در رنگ‏ها و طعم ‏های مختلف عرضه می ‏شوند و هیچ کدام از ژله ها از نظر ارزش غذایی بر دیگری برتری ندارند زیرا این طعم و رنگ های متفاوت، ناشی از به کار بردن رنگ های مصنوعی و اسانس های مختلف در تهیه این محصولات است و ربطی به خواص میوه های طبیعی ندارد. لازم است در هنگام خرید به تاریخ مصرف، پروانه بهداشتی و علامت استاندارد حک شده بر روی بسته بندی محصول توجه کرد.

 

مدل های تزئین ژله

 

ارزش غذایی ژله بالا نیست و معمولا از آن‌ به عنوان دسر و میان وعده استفاده می‌شود که البته نسبت به خیلی از دسرهای چرب و شیرین دیگر ارجحیت دارد اما والدین باید مانع مصرف زیاد این ماده غذایی در کودکان خود به ویژه پیش از غذای اصلی شوند زیرا خوردن ژله میل به غذا را در کودکان کاهش می‌دهد و نمی‌تواند جایگزین وعده‌های اصلی غذا باشد.

ژله را در انواع ظرف از قبیل سیلیکونی، پیرکس، پلاستیکی، شیشه ای ، فلزی، تفلون می توان درست کرد که البته هر کدام معایب و مزایای مربوط به خودشان را دارند.

اگر به دنبال مدل های تزئین ژله هستید در ادامه ، رنگ وارنگ برای علاقمندان به سفره آرایی نمونه هایی از جدیدترین، شیک ترین و زیباترین تزیینات ژله را گردآوری کرده است . امیدواریم از این مدلهای بسیار زیبا ایده بگیرید. در صورت تمایل برای مشاهده این مدل های تزئین ژله همراه شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.9/5 - (10 امتیاز)