مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۷:۲۴:۳۲ ساعت:     
 پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Thursday 25 April 2024 میلادی  و   16 شوال 1445 قمری
30251
6 نوامبر 2016

این آموزش از رنگ وارنگ را اختصاص می دهیم به بافت کلاه ساده  یا معمولی که برای شروع کار بافتنی مناسب هست. پس اگر تمایل به یادگیری بافت کلاه ساده دارید با این آموزش همراه شوید. برای اینکه کلاه چند رنگ مانند تصویر داشته باشید می توانید از کامواهای چند رنگ که تعداد رنگ های متفاوتی دارند استفاده کنید و به این ترتیب کلاه ساده خود را به نوعی جذاب تر و زیبا تر کنید.

 

بافت کلاه ساده یا معمولی

نحوه بافت کلاه ساده یا معمولی

برای بافت کلاه معمولی و ساده به اندازه دور سر، دانه سر انداخته ۵ سانتی متر کشباف می بافیم یا اینکه مطابق سلیقه خود کشباف بیشتری ببافید .کشباف یعنی  یک دانه زیر یک دانه رو

حالا به دو صورت می توانید کار را ادامه دهید یا بقیه بافت را به صورت کشباف انجام دهید و یا اینکه ساده بافی کنید که هر دو روش برای شما توضیح داده شده است.

اگر همان طرح کشباف را  ادامه می  دهید کار به ۱۸سانتی متر که رسید دانه ها را دوتا یکی می کنید، دو رج که دو تا یکی شد با سوزن و نخ دانه ها را جمع می کنیم و درز کنار را می دوزیم.

درصورتی که می خواهید بعد از بافت کشباف ،ساده بافی کنید یعنی یک رج زیر و یک رج رو باید به صورت زیر عمل کنید.

گفتیم اندازه بافت کشباف را ۵ سانتی متر در نظر بگیرید. به هر حال هر اندازه ای که دلتان خواست کشباف در نظر بگیرید. بلندی سر ۲۰ سانت است. فرض می کنیم  ۵ سانت کشباف بافته ایم ۱۵ سانت مانده است. سپس شروع به ساده بافی می کنیم و شروع می کنیم به کم کردن. به این صورت که ده تا دانه می بافیم یکی کور می کنیم این کار را تا آخر رج تکرار می کنیم.

رج بعد را  ساده می بافیم

رج بعد مجددا ۹ دانه می بافیم یک عدد کم می کنیم.

رج بعد را  ساده می بافیم

رج بعد ۸ دانه می بافیم.

این کار را آنقدر تکرار می کنیم تا بالاخره همه دانه ها کور شود یا درنهایت ۳-۴ سانت بماند. نخ را می بریم و درز را می دوزیم.

حالا می توانید کلاه را به شکل دلخواه تزیین کنید.

تزیین کلاه

یکی از تزییناتی که در زیباتر کردن این کلاه استفاده شد ،پوم پوم (منگوله ) است. اگر می خواهید با روش درست کردن پوم پوم رنگی (چند رنگ )آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مطلب روش درست کردن پوم پوم (منگوله)| پوم پوم چند رنگ  را مطالعه کنید.

 

نکات مهم در بافت کلاه ساده یا معمولی

برای این که در بافتن این مدل کلاه  به مشکلی برنخورید بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید

۱- درصورتی که  نخ شما ضخیم باشد،اگر  قسمت کم کردن را یک رج در میان انجام بدهید کلاه خیلی بلند می شود. برای همین باید هر رج این کار را انجام دهید،یعنی  یک  رج ده تا در میان. رج بعد ۹ تا در میان الی آخر

۲- اگر می خواهید  کلاهتان مثل کلاه  بالا لبه اش برگردد باید آن قسمتی که بر می گردد را جدا از  ارتفاع کلاه حساب کنید.

امیدواریم این آموزش از سایت رنگ وارنگ مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد. آیا شما هم تجربه ای در زمینه بافت این مدل کلاه دارید؟ اگر نظر یا پیشنهاد و

همچنین تجربه یا اطلاعات مفیدی  درباره این مطلب دارید ، لطفا آن را با رنگ وارنگ و سایر کاربران به  اشتراک بگذارید.

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.8/5 - (9 امتیاز)