مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۴:۲۳:۵۷ ساعت:     
 پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Thursday 28 March 2024 میلادی  و   18 رمضان 1445 قمری
6202
7 فوریه 2017

تخم‌ مرغ  رنگی یکی از نمادهای سفره هفت سین عید نوروز و همچنین یکی از نمادهای عید پاک است. تخم مرغ سفره هفت سین نماد باروری و زايش و رشد و آفرينش است و سمبل شکوفایی و نمو در سال جدیدی است که می خواهند پر بارتر از سال قبل آغاز کنند .

برای رنگ آمیزی و تزئین تخم مرغ، هم از تخم مرغ طبیعی  و هم از تخم مرغ مصنوعی می توان استفاده کرد که البته هر کدام مزایا و معایب خودش را دارد و  شما نسبت به نوع و شیوه رنگ آمیزی و تزیین می توانید تصمیم بگیرید که بهتر است  از کدام مدل از  این تخم مرغ ها استفاده کنید.

برای کار با تخم مرغ طبیعی می توان ابتدا تخم مرغ  را پخت و سپس رنگ‌آمیزی و تزئین کرد و هم می توان محتویات تخم مرغ را خالی کرده و سپس شروع به رنگ آمیزی و تزئین تخم مرغ کرد. تخم مرغ مصنوعی هم به صورت های پلاستیکی ، سفالی ، خمیری و … در بازار موجود است.

برای رنگ آمیزی می توان از رنگ های خوراکی یا مواد‌ طبیعی‌ مثل‌ چغند‌ر (برای‌ رنگ‌ سرخابی)، زرد‌چوبه‌ (رنگ‌ زرد‌)، برگ‌ اسفناج‌ (سبز)، کلم‌ قرمز (آبی) ، قهوه‌ (قهوه‌ای) و پوست‌ پیاز (نارنجی‌ یا ارغوانی) ‌ لبو (قرمز) و یا رنگهای شیمیایی آبرنگ، گواش، ماژیک و مداد رنگی استفاد‌ه کرد .

همچنین علاوه بر رنگ آمیزی می توانید تخم مرغ ها را با خمیر گلسازی ، کاموا ، برچسب های متنوع ، روبان، گل های خشک، کاغذ رنگی ، روزنامه و … تزئین کنید و به این ترتیب تخم‌ مرغ  رنگی های متنوع و زیبایی را خلق کنید.

 

رنگ وارنگ  برای شما نمونه هایی از رنگ آمیزی و تزئین تخم مرغ را آماده کرده که می توانید با ایده گرفتن از آنها  تخم‌ مرغ  رنگی های زیبایی را برای سفره هفت سین خود آماده کنید. امیدواریم که مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. پس در صورت تمایل لطفا با ما همراه شوید.

 

 

 

 

 

در صورت تمایل می توانید آموزش تزئین تخم مرغ رنگی جوجه ای  را مشاهده  کنید.

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.7/5 - (3 امتیاز)