مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۲۲:۴۰:۴۶ ساعت:     
 سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Tuesday 16 April 2024 میلادی  و   7 شوال 1445 قمری
6011
22 ژانویه 2018

با آموزش بافت پایه کوتاه single crochet از بخش هنری سایت رنگ وارنگ در خدمت شما علاقمندان به هنر بافتنی هستیم. پایه کوتاه اولین و کوتاه ترین پایه است که به اندازه یک زنجیره بلندی دارد و به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرد. بافت پایه کوتاه single crochet در نقشه با حروف مختصر SC نشان داده می شود. برای شروع بافت پایه کوتاه باید از زنجیره دوم شروع کنید چون ارتفاع پایه کوتاه  یک زنجیره است و شما باید در اول هر رج یک زنجیره ببافید بعد پایه ها را شروع کنید.علامت پایه کوتاه بر روی نقشه به صورت + (به علاوه) و در بعضی مواقع به صورت × (ضربدر) نشان داده می شود. با آموزش بافت پایه کوتاه در  ادامه مطلب که به صورت توضیح و تصاویر مرحله ای است، همراه شوید.

 

آموزش بافت پایه کوتاه

 

انواع بافت پایه کوتاه

 

۱.پایه کوتاه مستقیم OX  : پایه کوتاه مستقیم را به صورت رفت و برگشت و یا بر روی دایره می توان بافت.

 

۲.پایه کوتاه مدور یا وارونه ~X : برای بافتن پایه کوتاه مدور یا برعکس که برای لبه کارها به عنوان مثال برای لبه کلاه و کیف مورد استفاده قرار می گیرد. پایه کوتاه را از روی کار و از چپ به راست می بافیم به این ترتیب که قلاب را به داخل دانه قبلی فرو کرده و پایه کوتاه را به سمت راست ادامه می دهیم و بافت برجسته ای ایجاد می شود که به بافت خرچنگی هم معروف است.

 

 

مراحل انجام بافت پایه کوتاه

 

۱.به تعداد  مورد نیاز زنجیره  بزنید.

۲.قلاب را وارد دومین زنجیره کنید و از آن عبور دهید.

 

آموزش بافت پایه کوتاه

 

۳.نخ را ازعقب روی قلاب آورده،با قلاب گرفته و از درون زنجیره بیرون بکشید.

 

آموزش بافت پایه کوتاه

۴.حالا ۲ تا حلقه روی قلاب تشکیل شده ،مجددا نخ را گرفته و از داخل ۲تا حلقه عبور دهید.

آموزش بافت پایه کوتاه

 

۵.در نهایت یک عدد پایه کوتاه بافته اید و یک حلقه جدید هم برروی قلاب باقی می ماند .مجددا قلاب را وارد زنجیره بعدی کرده و مراحل بالا را تکرار کنید.تا به انتهای کار برسید.

 

آموزش بافت پایه کوتاه

 

۶.وقتی به انتهای کار رسیدید، برای رفتن به رج بعد، ابتدا یک زنجیره بزنید (معادل یک پایه کوتاه) و کار را بچرخانید. از خانه اول شروع کنید و در هر خانه یک پایه کوتاه بزنید.

 

 

آموزش بافت پایه کوتاه

 

تفاوت پایه کوتاه با زنجیره مخفی (کوک شل / بافت نامرئی)

 

برای زدن پایه کوتاه اول نخ را از فاصله بین دو پایه رج قبل بیرون می آوریم،بعد دوباره نخ را با قلاب گرفته و از توی دو حلقه روی قلاب بیرون می کشیم یعنی در دو مرحله انجام می دهیم اما تو زنجیره مخفی در یک مرحله نخ را با قلاب گرفته و هم از فاصله بین دو پایه رج قبل و هم از توی حلقه روی قلاب بیرون می کشیم.اگر این دو بافت را انجام دهید مشاهده می کنید ، شلالها کوتاهتر از پایه های کوتاه هستند.

 

تمرین

۱۵ سانت زنجیره بزنید و روی زنجیره پایه کوتاه ببافید حداقل ۴ رج ببافید.مواظب باشید در هر رج تعداد پایه ها کم و زیاد نشود.

با این تمرین شما زنجیره و پایه کوتاه را تمرین می کنید.

 

امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شود. چنانچه نظر و یا پیشنهادی در این زمینه دارید می توانید از بخش ارسال نظر با ما در میان بگذارید.

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.6/5 - (16 امتیاز)