مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۴:۳۸:۵۳ ساعت:     
 شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Saturday 20 April 2024 میلادی  و   11 شوال 1445 قمری
1214
1 سپتامبر 2016

ماسک-روشن-کننده-پوست

 

در این مطلب از رنگ وارنگ قصد داریم به معرفی ۱۰ ماسک طبیعی روشن کننده پوست و روش استفاده از آنها بپردازیم. با استفاده از این ماسک ها می توانید پوست خود را روشن تر کنید. این ماسکها ساده و راحت در منزل تهیه می شوند و در شفاف کردن پوست بسیار موثر هستند. زمانی که احساس می کنید پوستتان تیره و کدر شده و می خواهید پوستی روشن و زیبا داشته باشید، حتما به دنبال یافتن راه حلی برای رفع آن هستید. بهتر است قبل از استفاده از هر گونه محصولات آرایشی شیمیایی در این زمینه از ماسک های طبیعی استفاده کنید و ببینید کدام یک با پوست شما سازگار تر است.

قبل از آنکه به معرفی ماسکها بپردازم لازم است این نکته را متذکر شوم که بهتر است ماهی ١٢ بار در حمام بر روی پوست مرطوب شده ی خود سفیداب (روشور) بمالید و پوست خود را پاکسازی و لایه برداری کنید. در ادامه موثرترین و بهترین ماسک های خانگی برای روشن تر شدن پوست را با شما خوبان به اشتراک می گذاریم.

 

 

معرفی ١٠ ماسک طبیعی روشن کننده پوست

 

 

۱.ماسک بادام و عسل: یک مشت بادام بردارید و آن را چند ساعت در آب بخیسانید. بادامها را از آب بیرون آورید و پوست شان را جدا کرده و پودرکنید. به ازای یک قاشق مربا خوری عسل ، نصف قاشق چایخوری پودر بادام ببیفزاید. برای راحتی کار عسل را در جای گرمی مثل روی درب کتری آب جوش قرار داده تا راحت تر با پودر بادام مخلوط شود.سپس این ترکیب را کاملا آرام و با حرکت دورانی روی پوست بمالید. پس از خشک شدن ابتدا با آب ولرم و سپس با آب سرد و خنک بشویید. از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید. تا به پوستی زیبا و  و روشن برسید.

 

۲. ماسک سفیده ی تخم مرغ: سفیده ی تخم مرغ چون حالت چسبندگی شدیدی دارد که علاوه بر شفاف کردن پوست ،در ترمیم جوشهای صورت نیز موثر است . پس یک سفیده‌ی تخم مرغ را خوب به هم می‌زنید تا کاملا سفید شده و کف مانند شود سپس این کف سفید را بر روی پوست مالیده و بدون حرکت ،ربع ساعت درآرامش دراز بکشید. وقتی کاملا جذب وخشک شد پوست را ابتدا با آب ولرم وسپس حتما با آب سرد وخنک بشویید.این ماسک را هفته ای دوبار در آرامش کامل بزنید.

 

۳. ماسک  پرتقال و شیر: پس از این که از خوردن یک پرتقال لذت بردید، پوستهای آن را دور نیندازید! آنها را نگه دارید و درآفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شوند و سپس آنها را به پودری نرم تبدیل کنید. بعد مقداری شیر به آن اضافه کنید تا به مایعی چسبناک تبدیل شود. این مایع چسبناک را به قسمت هایی از پوست که دوست دارید درمان شود بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود. سپس با آب ولرم پوست خود را بشویید و آن را به صورت ضربه ای با دستمالی خشک نمایید.

 

 

دیگر ماسکهای طبیعی روشن کننده پوست

 

۴. ماسک محلول چای : افرادی که از کدر و تیره بودن پوست خود رنج می برند و یا دارای لکه های قهوه ای بزرگ در سطح پوست خود هستند می توانند از محلول چای برای بهبود مشکل خود استفاده کنند. اين افراد مي‌توانند محلول چاي را با استفاده از يک اسفنج نرم به آرامي  به سطح پوست خود بکشند و اين عمل را به صورت دوره‌اي انجام دهند.  پس از مدتي سطح پوست آنها يکدست می شود. البته نکته اصلي در استفاده از این ماسک، چاي طبيعي است چاي شيميايي اين خواص را ندارد.

 

۵. ماسک موز و عسل : یک موز کوچک را له کنید. ٢ قاشق خامه ترش و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. این مواد را خوب با هم ترکیب کرده و بر روی پوست صورت قرار بدهید . بعد از چند دقیقه با آب سرد بشویید.

 

۶. ماسک آرد نخود، شیر، آبلیمو و زردچوبه: آرد نخود یکی از محصولاتی است که به روشنایی پوست کمک می کند و شما می توانید به عنوان محصولی بی خطر برای روشن کردن پوست خود از آن استفاده کنید. مقداری آرد نخود را با کمی زردچوبه، مقداری شیر و مقداری آبلیمو مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا به ماده ای چسبناک تبدیل شود. بعد آن را روی پوست خود بمالید و منتظر شوید تا خشک شود. سپس آن را بشویید.

 

۹. ماسک عسل و شیر : یک قاشق عسل را با یک قاشق چایخوری شیر مخلوط کرده و بر روی پوستتان بزنید . پس از جذب و خشک شدن با آب ولرم و سپس با آب خنک شستشو نمایید.

 

 

سایر ماسکهای طبیعی روشن کننده پوست

 

۷. ماسک نشاسته: نشاسته نیز به دلیل چسبندگی خاصیت تمیز کردن پوست را دارد و تمام جرم های پوستی را گرفته و در ترمیم جوشها نیز بسیار موثر است. برای این ماسک از یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب و یک قاشق چایخوری نشاسته استفاده کنید. می‌توانید به جای ماست از یک قاشق شیر استفاده کنید.ین ترکیب را به آرامی بر روی پوست بزنید. و صبر کنید تا کاملا جذب و خشک شود . ابتدا با آب ولرم و سپس با آب خنک صورت را بشویید. از این ماسک نیز هفته ای ١٢ بار استفاده کنید.

 

۸. ماسک لیمو، گوجه فرنگی و خیار: آب لیمو، آب گوجه فرنگی و آب خیار را آنقدر با هم مخلوط کنید تا به ماده ای چسبناک تبدیل شوند. این ترکیب را به پوست بمالید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. سپس پوست  را با آب خنک بشویید و به صورت ضربه ای آن قسمت را خشک نمایید. با این کار پوست شما برای همیشه روشن تر و سفید تر می شود. (در صورت حساسیت به آب گوجه فرنگی از آبلیمو و آب خیار به تنهایی استفاده کنید)

 

 

۱۰. ماسک سیب زمینی :  یک سیب زمینی را برش دهید و آن را هر روز به صورت خود بمالید. با این کار پوستی سفید تر و روشن تر خواهید داشت. همچنین می توانید سیب زمینی را رنده کرده و آن را به صورت تفاله در آورید و آب خالص آن را برای روشن سازی پوست تان، مورد استفاده قرار دهید. برای از بین بردن هرگونه لک و قرمزی روی پوست نیز، می توان از سیب زمینی استفاده کرد. سیب زمینی برای از بین بردن تیرگی دور چشم با همین روش نیز مؤثر است.

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.7/5 - (10 امتیاز)